|
PERSBERICHT - Muziek 10 Daagse
26 september 2005 - ANP
Hilversum, 26 september 2005. Op 5 oktober starten de Nederlandse cd-speciaalzaken, entertainmentwinkels en warenhuizen voor de 21ste keer de Muziek 10 Daagse. Een campagne die door de winkels wordt georganiseerd om zich te profileren als dé plek voor de aanschaf van muziekproducten. Dit jaar is gekozen voor het thema ‘Made in Holland’, om de diversiteit van het Nederlandse muziekaanbod extra onder de aandacht te brengen. Een van de bijzondere activiteiten is het uitbrengen van een unieke CD.
Voor dit project zijn 11 verschillende Nederlandse artiesten/bands de studio ingegaan om, in het kader van het thema “Made in Holland”, een nieuwe versie van hun favoriete Nederpop klassieker op te nemen. Dit resulteert in een schitterende CD met 11 unieke tracks.
Zo geeft Krezip het nummer ‘Venus’ van Shocking Blue een Tilburgs tintje. En Guus Meeuwis heeft een schitterende versie opgenomen van ‘15 Miljoen Mensen’ van Fluitsma en van Thijn.
Ook Bløf draagt zijn steentje bij met het nummer ‘Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder’ van Ramses Shaffy. En Brainpower & Frank Boeijen flowen het nummer ‘De Kleur Van Je Hart’ alsof ze nooit anders hebben gedaan.
Trijntje Oosterhuis nam thuis ‘Am I Losing You Forever’ van Mai Tai op. En DI-RECT speelde samen met de toetsenist van The Scène ‘Iedereen is van de wereld.
Jan Smit geeft zijn eigen stijl aan het nummer ‘Het Werd Zomer’ van Rob de Nijs. En Ali B nam samen met Bots een nieuwe versie op van het nummer ‘Wat Zullen Wij Drinken’.
Acda en de Munnik brengen een live versie in van het nummer ‘De Glimlach Van Een Kind’ van Willy Alberti. En De Dijk speelt een schitterende versie van ‘Welterusten Mijnheer De President’ van Boudewijn de Groot.
De afsluiter van deze unieke CD is de bonus track, een remix van het nummer ‘De Bestemming’ van Marco Borsato door de nummer 5 DJ van de wereld, Ferry Corsten.
Deze CD, genaamd ‘Made in Holland’ krijg je van 5 t/m 15 oktober gratis bij besteding vanaf 15 euro bij alle deelnemende cd-speciaalzaken, entertainmentwinkels en warenhuizen.
Tijdens de Muziek 10 Daagse 2005 worden tal van verschillende activiteiten georganiseerd. Zo kunnen luisteraars van RTL FM vanaf eind september een stem uitbrengen op de Made in Holland-top 100, welke op vrijdag 14 oktober zal worden uitgezonden. Een totaaloverzicht van de activiteiten en deelnemende winkels is te vinden op www.muziek10daagse.nl.
| |