|
Postbank stopt actie met De Dijk
14 maart 2002 - ANP
In een folder en op de Postbank-website wordt aan jongeren voorgehouden dat zij VIP-kaarten voor de concerten van De Dijk op 14 en 15 juni in de Heineken Music Hall kunnen winnen, als zij een internetspaarrekening openen. Door daarbij een foto van De Dijk te plaatsen en te stellen dat de winnaars van deze kaarten kunnen rekenen op het spelen van hits als "Bloedend hart", "Ik kan het niet alleen" en "Dansen op de vulkaan" wordt door de Postbank de suggestie gewekt dat de Postbank-actie de medewerking van De
Dijk heeft. Niets is minder waar.
In zijn twintig jarig bestaan heeft De Dijk consequent geweigerd ondanks talloze financieel zeer aantrekkelijke aanbiedingen mee te werken aan promotiecampagnes voor commerciële producten. Het reclamebureau DFH van de Postbank heeft voor deze actie De Dijk benaderd. De weigering van De Dijk om daaraan mee te werken was de Postbank niet bekend. Daarmee geconfronteerd heeft de Postbank De Dijk laten weten de gang van zaken te betreuren. De Postbank zal de actie met onmiddellijke ingang stop zetten en de reden daarvoor aan de doelgroep bekend maken. Aan De Dijk zijn excuses aangeboden. De Dijk heeft deze aanvaard en hoopt zich wederom uitsluitend aan het maken en spelen van muziek te kunnen wijden.
Geschreven door: Onbekend
| |